Brev:
En masse spørgsmål om mad og drikke
7. december 2004
Alder:
6 mdr.
En masse spørgsmål om mad og drikke
Min datter er lidt over 6 mdr, 74 cm og vejer 8,5 kg. Da jeg startede med at gi hende skemad (knap 4 mdr) købte jeg dem i pulverform og hun var glad for både mos og grød.
For nogle uger siden startede jeg på at lave det hele selv, men det eneste hun virker glad for er majsgrøden evt, tilsat frugt.
Kartoffelmos med grøntsager blendet vil hun ikke ha og hirsegrød og øllebrød heller ikk. Jeg prøver også med lidt frugt om eftermiddagen, men hverken pære, æble eller banan vil hun ha, kun flaske (230 ml nan1) så det er ikke fordi hun ikke er sulten. Jeg har så prøvet at putte lidt kogt, fint hakket kød i pulver-kartoffelmosen hun fik tidligere og det vil hun godt ha, også fuldkornsgrød i pulverform.
Er det bare et spørgsmål om tid eller skal jeg gå helt tilbage til pulver-mad? Jeg vil jo helst gerne lave det selv...
Er det ligemeget hvilken grød hun får til morgenmad? SKAL der mme i grøden når man laver den selv? Men ikke i mosen?
Jeg har fået af vide at hun ikke skal have jerntilskud så længe hun får min. 400 ml nan1, men hvad hvis hun ikke når at komme op på det? hun får jo kun nan1 to gange om dagen: tidlig morgen og så til eftermiddag. Til de andre måltider får hun vand, det har vi fået anbefalet. Skal det egentlig stadig være lunken eller må hun godt få koldt vand nu?
Hvad med alm. mælk er det noget hun skal ha nu?
Puha jeg syntes der er så meget med alt det her mad...
Jeg håber du kan svare eller hjælpe med alle min spørgsmål:-)
Hilsen Camilla.
Hov, du skal da også lige ha' et glædelig jul og godt nytår med på vejen:-)